AnalógOlvasó

AnalógOlvasó

20év20könyv

2019. december 04. - AnalógOlvasó

Mindig legyintünk az ilyen listákra, hogy hát szubjektív, meg azt akárki mondhassa, meg ugyan már, hát mit bizonyít, semmit..., de közben azért úgy vagyunk velük, hogy rájuk nézünk, és ha a lista a mi ízlésünket tükrözi vissza, adunk egy nagy pacsit magunknak, meg a szerkesztőknek, hogy jól van, tudjátok ti is, mi a jó. Meg én is. Ellenkező esetben meg lehet nagyokat huhogni, hogy milyen dilettáns banda szerkeszti ezeket a listákat, azt sem tudja mit néz/olvas. 

Na, most már nekünk is van listánk. Van Analóg20/20 húsz év, húsz könyv, mit olvastunk kortárs magyart az elmúlt két évtizedben, és mit szerettünk ezek közül, tessék lehet bólogatni, lehet huhogni, lehet legyintgetni, sznobozni, de  ez van. Vagyis ezek vannak.

Én hősiesen bevallom szeretem ezt a listát, pedig annyit tettem hozzá mindösszesen, hogy én is neveztem könyvet, aztán én is pontoztam egyet, és a végén összesítettem. De igazából ti vagytok benne. Az Analóg Olvasó Mozgalom. A ti lelkesedésetek, a jófejségetek, hogy én arra kértelek titeket, vegyetek részt ebben, és ti jöttetek, és íme van eredménye, mert ez a lista titeket tükröz. Benne van, hogy mit szerettek, benne vannak a közös nevezők, benne vannak a különbözőségeink, hogy ami nekem revelatív, az neked csalódás, ami neki irodalmi fordulópont, az a másiknak közömbös.

Olvassátok el ezt a listát, mert sokat elmond rólatok, a sokféleségetekről. Az első tízben van minden: Dragomán, amit kézről kézre adtunk a családban, hogy úristen ezt olvasd,  el mert ez zseniális. Nádas Péter két főműve, amiktől hajlamosak az emberek ránézésre elhátrálni, mert ami ilyen vaskos, és ilyen sok, az biztos bonyolult, és olvashatatlan, és földi halandónak nem való. Pedig hát, földi halandók vagytok, és beszavaztátok az első tízbe, tehát akkor mégis kell, legyen benne valami evilági. Egy olyan regény nyert, amiről még maga a szerző sem gondolta, hogy ilyen népszerű lesz, és ennyi kiadást fog megélni. Mégis kell legyen valami egyetemes benne, mert hát azt mondtátok, nektek fontos könyv. Nagyon fontos. 

Nekem pedig ti vagytok fontosak, mind az 1065-en (remélem, közben nem lép ki senki), mert vagytok, beszélgettek, kommenteltek, szavaztok, eljöttök könyvekről beszélgetni, barátkoztok, cseréltek, összehoztatok egy annyira jó közönséget, amit elképzelni sem mertem, amikor ez az egész elkezdődött. 

Mivel minden díjátadón a beszédeket unják a legjobban, ezért nem is beszélnék tovább, íme a lista, ezt a húsz könyvet találtátok a legjobbnak, íme: 

 

Spiró György – Fogság

Esterházy Péter – Javított kiadás

Dragomán György – A fehér király

Esterházy Péter – Harmonia caelestis

Dragomán György – Máglya

Nádas Péter – Párhuzamos történetek

Krusovszky Dénes – Akik már nem leszünk sosem

Bartis Attila –  A nyugalom

Nádas Péter - Világló részletek 

Oravecz Imre – A rög gyermekei trilógia

Vida Gábor – Egy dadogás története

Zoltán Gábor – Orgia

Háy János – A bogyósgyümölcskertész fia

Borbély Szilárd – Nincstelenek

Péterfy-Novák Gergely – A kitömött barbár

Peer Krisztián – 42

Szilasi László – A harmadik híd

Darvasi László – Virágzabálók

Grecsó Krisztián– Mellettem elférsz

Térey János – A legkisebb jégkorszak

2020.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://analogolvaso.blog.hu/api/trackback/id/tr6615337634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása